Acum, pentru că ai învățat să capturezi cu tura, mai reține și următoarea regulă:
Dacă în drumul turei se află o piesă (de-a ta sau de-a adversarului), atunci tura nu poate să treacă peste piesa respectivă.
De exemplu, în imaginea de mai jos, să presupunem că dorim să mutăm tura în sus:

În drumul turei se găsește o altă piesă de-a ta, deci vei putea muta cel mai departe pe pătrățelul de lângă piesa respectivă, nu poți trece peste ea:

Am spus la început că tura este una din piesele puternice de pe tablă. Se spune că o tură valorează cât 5 pioni. Pe parcurs vom măsura puterea fiecărei piese în parte, deci ține minte această valoare de 5 pioni. (Pionul este cea mai slabă piesă de pe tablă.)
În următoarele exerciții trebuie să găsești, de fiecare dată, cea mai lungă mutare cu tura albă. Uneori va trebui să capturezi o piesă adversă, alteori nu.