În continuare, vei întâlni o situație clasică pe tabla de Go, numită scara.
Vei vedea imediat de ce se numește așa.


Capturează piatra albă.
Indicație: încearcă tot timpul să-l pui pe Alb în atari prin mutări succesive, pentru că va încerca să scape:

Aplicația WGo.js nu a putut fi pornită.

Ai reușit să capturezi?

Această situație se numește scară pentru că încercările de a captura (sau de a scăpa) se succed în formă de scară.
În exemplul de mai sus, încercarea albului de a scăpa din scară a dus la dezastru.


Aici avem din nou o scară.
Din păcate, acum albul încearcă să te captureze și va trebui să scapi.

Însă, spre deosebire de situația de mai sus, aici poți scăpa.
Succes!

Aplicația WGo.js nu a putut fi pornită.

Ai reușit să scapi de atacurile insistente ale albului ?
După cum vezi, dacă întâlnim o piatră „prietenă” în drum, putem scăpa de atac, pentru că ne putem extinde mai repede decât atacatorul.

Ce se întâmplă în continuare cu albul? Nereușind să captureze scara, va avea o soartă cumplită:

13191

Albul are acum o mulțime de puncte slabe de ambele părți ale grupului negru.

Chiar dacă albul încearcă să se apere, nu se poate apăra peste tot cu o singură mutare, iar negrul îl va pune în dublu atari, așa cum ai învățat deja la Probleme 47 kyu.


Fii foarte atent atunci când încerci să scapi sau să capturezi în scară.

Un proverb de Go - Dacă nu înțelegi scara, nu juca Go.

Credem în educația gratuită și în dreptul la educație. Contact: [email protected]
2007-2018 invatasingur.ro